انتخاب زبان:

« وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِ‌سَالَتَهُ..»

برو ای گدای مسکین در خانه ی علی زن / که نگین پادشاهی دهد از کرم،گدا را

« وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِ‌سَالَتَهُ..»

برو ای گدای مسکین در خانه ی علی زن / که نگین پادشاهی دهد از کرم،گدا را

نمودار غدیر - نزول آیه ی تطهیر

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ

اُمّ سَلَمه، همسر رسول خدا، مى گوید: روزى ایشان در خانه استراحت مى کرد که دختر بزرگوارش فاطمهٔ زهرا وارد شد. پیامبر ایشان را به کنار خوددعوت کرد. حضرت فاطمه نزد پیامبر رفت و در کنار ایشان نشست.  پس از وى به ترتیب، حضرت على، امام حسن و امام حسین آمدند. رسول خدا آنان را نیز در کنار خود جاى داد. آن گاه براى آنان دعا کرد و فرمود:

« خدایا! اینان اهل بیت من اند؛ آنان را از هر پلیدى و ناپاکى حفظ کن ! »

در همین زمان فرشتهٔ وحى آمد و آیهٔ تطهیر را قرائت کرد.

ام سلمه می گوید: من هم پیش رفتم که در کنار آن ها قرار بگیرم تا از این افتخار بزرگ سهمی

داشته و جزء اهل بیت باشم اما رسول خدا فرمود:

« ای ام سلمه، نه، تو همسر من هستی و عاقبت نیکویی داری اما اینان اهل بیت من اند ... »

برای این که مردم از این موضوع مطلع شوند، پیامبر مدت ها هر روز صبح، هنگام رفتن به مسجد از درخانهٔ فاطمه می گذشت و اهل خانه را « اهل بیت» صدا می زد و آیهٔ تطهیر را می خواند.

  • موافقين ۰ مخالفين ۰
  • پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ
  • tanha

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">